hamid_6252

در اطراف من چه می گذرد؟

hamid_6252

در اطراف من چه می گذرد؟

آنالوگ یا دیجیتال؟

عکاسی یا تصویربرداری دیجیتال به نسبت آنالوگ امکانات بیشتری داره و کار کردن با اون به مراتب راحت تر از آنالوگه. مثلا شما تو عکاسی دیجیتال 200 تا عکس میندازی و بدون هیچ هزینه ای با حوصله از بین اونا 20 تاشو انتخاب میکنی ولی با آنالوگ دست و بال آدم بسته است. هزینه فیلم خام و چاپ و...


اما مهمترین حسن آنالوگ اینه که عکس شما تا وقتی که نگاتیو پیش شما هست فقط متعلق به شماست و اینو توی هر محکمه ای میتونی ثابت کنی که این عکس از شما دزدیده شده و به اسم شخص دیگه ای ثبت شده چون صاحب نگاتیو صاحب عکس شناخته میشه اما با دیجیتال نه (میشه ثابت کرد اما خیلی سخته)


من خودم دیجیتال رو انتخاب کردم اما واقعا هیچی آنالوگ نمیشه. مخصوصا اون لحظه ای که نگاتیو رو میدی برای چاپ. مثلا توی یه مناسبت یه حلقه 36 تایی عکس میندازی و خیلی مشتاقی که عکس چاپ شده رو بگیری دستت ورق بزنی اما دیجیتال این حس زیبا رو از بین برده. همون لحظه که تصویری رو شکار میکنی توی ال سی دی میبینی و بعد ها به یه گوشه از هارد منتقل میشه و شاید هیچ وقت سراغش نری و هرگز اون عکس چاپ نشه !



نظرات 1 + ارسال نظر
هیچ 1388/11/13 ساعت 16:57 http://bohtan.blogsky.com

من هم شخصا آنالوگ رو ترجیح میدم.یعنی میدونی تو آنالوگ همه چی باید هنر خودت باشه.بجز دستکاری چندتا دریچه کار دیگه ای نمی کنی و هموناست که مهارتتو نشون میده.این که بعد کار روبات برات این کارو بکنه که نشد.میشه مصنوعی مصنوعی.دیگه اونی نیست که تو گرفتی٬ اونیه که ماشین ساخته.
راستی یادم رفت فقط نگاه کنم

اما مهمترین هنر یه هنرمند اینه که چه دیدی نسبت محیط اطرافش داشته باشه....
دیجیتال هر چقدر هم پیشرفت کنه نمیتونه از دید ما یه اثر خلق کنه.

فقط نگاه کن اما هنرمندانه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد