hamid_6252

در اطراف من چه می گذرد؟

hamid_6252

در اطراف من چه می گذرد؟

پری بلنده ...کیست؟



پری بلنده


سَکینه قاسمی مشهور به پری بلنده، پس از انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ در ایران، در ۲۱ تیر ۱۳۵۸ به اتهام مفسد فی‌الارض، اعدام شد. شهرت وی تا بدانجا رسید  که در فرهنگ عامه و ادبیات معاصر راه یافته‌ است.
پری بلنده زنی سبزه رو و لاغر اندامی بود که باندی مافیایی را در طول ده ها سال رهبری می کرد وقاهت پری جون به جایی رسیده بود که برای تکمیل سرویس خدماتی خود در صفحات نیازمندیهای روزنامه های تهران آگهی استخدام می داد !!!


پری بلنده چندین خانه ی فساد در محله ی بدنام تهران ( شهر نو ) و منازل متعددی در سایر نقاط تهران داشت پری از این طریق (....) برای محافل آنچنانی دولتیان و دربار ، سر و سری هم با رجال ، معاریف و مشاهیر داشت و به قول معروف دارای تیغ برنده ای بود !





پری جون یک شورولت ایمپالای سفید رنگ داشت و با اسکورت و بادی گارد رفت و آمد می کرد در کار مواد مخدر هم آلوده بود و از همه مهمتر زنان و دختران زیادی را به فساد و گمراهی کشاند . عوامل باند پری زنان و دختران روستایی را می ربودند و یا اغفال می کردند و به شهر نو منتقل می کردند . یکبار هم چند دختر دانش آموز را شبانه از طریق پشت بام یکی از خانه های شهر نو به محل فساد تهران قاچاق کرده بودند که ماجرای آن در سال 1355 به صفحات جراید کشانیده شد .



پس از پیروزی انقلاب اسلام یپری بلنده و چند نفر از زنان سردسته ی شهر نو ( اشرف چهار چشم ، شهلا آبادانی و سیمین بی ام و ) دستگیر و اعدام شدند .

در زمانی که سناتور شمس و الملوک مصاحب بازداشت بود از قضا پری بلنده را به اتفاق چند زن روسپی و خلافکار به زندان می آورند و در همان سلول سناتور شمس الملوک می اندازند خانم دکتر مصاحب برای من تعریف کرد ، این زن ( پری بلنده ) در زندان از من سوال کرد : شما را برای پی گرفتنده اند ؟ گفتم من سناتور بوده ام ! فقط از علت بازداشت من آگاه شد ، سری تکان داد و با ناراحتی گفت باز شما اقلا یک کاری کرده اید ! ما را (اشاره به زنان سر دسته) نمی دانم برای چه دستگیر کرده و به زندان آورده اند .




نام سکینه قاسمی ماقب به پری بلنده در بین ۴۳۸ نفری است که اعدامشان در گزارش اسفند ۱۳۵۸ سازمان عفو بین‌الملل اعلام شده‌است


نظرات 26 + ارسال نظر
احسان 1389/12/10 ساعت 14:38

پس طرف کارراه بنداز بوده

نیتش خیر بوده....ولی راهشو اشتباه میرفته احسان جون!

meraj 1389/12/10 ساعت 18:54

are baba in pari bolande ba ashraf kamar barik boro byaii dashtan vase khodeshon zamani tehran ro angoshte ina micharkhiddd...

منظورت اشرف چهارچشم بود دیگه؟

علیرضا امینی 1389/12/11 ساعت 18:15

داداش اگه وبلاگتو دوست داری بحثو سیاسی نکن فیلتر میشی ها.
اشرف و پری رو ول کن / ترکیه خوش گذشت؟ سیبل حالش خوب بود؟

مرسی ولی این بحث یه بحث سوخته اس...ربطی به امروز نداره.
جای شما خالی...سیبل رو وقت نکردم بهش زنگ بزنم ولی ابرو سلام رسوند

رضا 1389/12/14 ساعت 12:28

اشرف چه ربطی داره به سیاست آخه؟ یاد اون مثال معروف شقیقه افتادم !

اتفاقا اشرف خیلی سیاست داشت اشتباه نکن...!

لادن 1389/12/14 ساعت 20:24

شما تقریبا ژارسال بود که تئاتر با من بخون کاری از استاد سعید خاکسار رو توی باگتون معرفی کردین میخواستم بگم همون تئاتر رو دوباره از ۱۲ اسفند توی ژردیس سینمایی زندگی در بلوار اباذر شروع کردن بازیگر ها هم همه اون قبلی ها هستند وقت جای خانم کریمی (آرزو ) خانم کیانا اطهری نژاد جای خانم ابوتراب نیا ( گلی) خانم شیوا ایوبی و جای آقای غفوری ( مامور) آقای محسن فلاح اومدن. گفتم که اگه میخواین برید. (خیلی تغییرات توش دادن)

مرسی به خاطر اطلاع رسانی اتفاقا از اون موقع تا حالا هیچ تئاتری رو ندیدم چند روز پیش آگهی کار بهزاد محمدی رو دیدم داشتم برنامه ریزی میکردم که بریم. خیلی به موقع گفتی مرسی فقط یه شماره ای وبسایتی چیزی هم داری که بشه بیشتر اطلاع پیدا کرد؟

میترا 1389/12/15 ساعت 12:36

از تئاتر بهزاد محمدی خبری ندارین؟ من اسم آقای خاکسار رو نشنیدم تا حالا

این دو نفر هر دوشون هنرمند هستن ولی توی شاخه خودشون. قصد بی احترامی ندارم ولی من کار آقای خاکسار رو بیشتر میپسندم شما امتحان کن پشیمون شدی با من

لادن 1389/12/15 ساعت 16:22

میترا جان تئاتر آقای محمدی توی سینما تئاتر کانون اجرا میشه و اسمش هم ازدواج در قهوه خانه هستش.

لادن 1389/12/17 ساعت 22:09

آدرس: فلکه ی دوم صادقیه خیابان آیت الله کاشانی بلوار اباذر مجموعه پردیس زندگی

تلفن رزرو: 44014252، 09191301370

قیمت بلیط: 10000 تومان ولی در روز های 17، 21، 22، 23، 24، 25 اسفند 60000 تومان.

ب.خ 1389/12/19 ساعت 12:46 http://bikhialjoon.parsiblog.com

وبلاگ قشنگی داری، به من هم یه سری بزن و اگه با تبادل لینک ( و نظر ) موافق بودی خبرم کن.

میترا 1389/12/24 ساعت 18:49

لادن جان مرسی از اینکه زحمت کشیدی ایشالا اگه عید تهران بودم حتما میرم ببینم. خودت هم جزو عوامل هستی؟

MOHAMAD REZA 1389/12/25 ساعت 16:44

حالا اینا چه ربطی داره به پری بلنده؟!!!!!!!!

(اگه یه وقت خواستیم ما هم بریم تئاتر کار بهزادو بریم یا آقای خاکسار؟)

خاصیت وبلاگ همینه دیگه...حرف تو حرف میشه دیگه مهم تبادل نظره که داره انجام میشه

اینکه شما چه سبکی رو میپسندی رو فقط خودت میدونی نمیشه به نظر دیگران اکتفا کنی چون به نظر من یه چیز سلیقه ایه...

لادن 1389/12/25 ساعت 18:38

خواهش میکنم میترا جون در ضمن نه من جزو عوامل نمایش آقای محمدی که نیستم و فقط چون شما پرسیدی گفتم ولی یکی دو تا از بازیگرای با من بخون ( کار آقای خاکسار ) منو میشناسن.

به نظر من شما اول کار آقای خاکسار رو برین البته تصمیم با خودتونه.

میترا 1389/12/28 ساعت 18:49

مرسی عزیزم...زنگ زدم رزرو کنم گفتن اون روزایی که من میخوام پر شده. تخفیف نداره تو عید؟ عیـــــــــد همــــــگی مبـــــــــارک

عید شما هم مبارک ایشالا سال خوبی باشه برای همه...

لادن 1389/12/29 ساعت 19:02

میترا جان کار آقای خاکسار یا آقای محمدی؟

لادن 1389/12/29 ساعت 19:03

راستی عیدتون هم مبارک!!!

میترا 1390/01/05 ساعت 18:10

مرسی عزیزم عید شما هم مبارک....کار آقای خاکسارو میخوام ببینمممم

لادن 1390/01/05 ساعت 21:46

میترا جون نمایششون توی عید که تخفبف نداره حالا اگه داشت من اطلاع مبدم اینجا...

بابت اطلاع رسانی تشکر....شما وبلاگ دارین؟

میترا 1390/01/09 ساعت 19:43

منتظرم پس...ما چون اکیپی میخوایم بریم بدون تخفیفش گرون در میاد برامون. جدایی نادر ..رو هم به همین خاطر تو عید نرفتیم:))

سایت رسمی بهزاد محمدی

کار جدیدتون خیلی بی مزه بود بیشتر خود ستایی بهزاد از خودش بود و یه سری تقلید از آقای خاکسار....کلا تعریفی نداشت.

ندا 1390/04/11 ساعت 02:28

نه بابا خیلی هم کار بهزاد محمدی عالی بود
حاکسار دیگه کیه جلوی بهزاد محمدی باید لنگ بندازه
بهزاد محمدی از هیچکس تا حالا تقلید نکرد شاید خاکسار از بهزاد و هنرش تقلید کرده باشه
گلی خندیدم از نمایش بهزاد
تا چشم حسوداش بترکه

آره...فقط نمیدونم کی بهش گفته صدات قشنگه اینم دیگه ول نمیکنه...

شما اگه یه نگاه به سن و سال خاکسار و بهزاد بندازی متوجه میشی کی از کی تقلید میکنه !!!

ضمن اینکه بازیگراش هم عوض شده بودن هی سوتی میدادن / میخندیدن...سوتی و خنده یکی دوتا باشه اشکال نداره زیاد که میشه به تماشاگر توهین میشه....

ندا 1390/04/11 ساعت 15:05

من نمی دونم چرا فقط شمایی که این حرفو می زنی
اتفاقا همه مردم بیشتر با خنده های بازیگرا شاد می شن و می خندن
بعدشم عمرا اون خاکسار صدایی داشته باشه
صدای بهزاد محمدی عالیه خیلی هنر کرده باشه خاکسار توی چند نوبت مثل بهزاد بخونه
فروش نمایش بهزاد محمدی ماشالله توپ می ترکونه که هیچ کدوم از نمایش های کمدی در تهران اینگونه نیستند
خاکسار اگرم از بهزاد محمدی قدیمی تر باشه اما هیچ وقت مثل بهزاد محمدی رکورد تئاتر نشکسته و اسمش توی کتاب گینس
ثبت نشده اما بهزاد محمدی الان ستاره کمدی ایران شناخته شده و نامش در گینس ثبت شد
پس خاکسار انگشت کوچیکه بهزادم نمی شه
شما هم بی خودی حرفای الکی نزن
چون فقط خودتی که می بری و می دوزی و تنت می کنی و می گی مبارکه
اگر نمایش بهزاد محمدی ضعفی داشت اینقدر فروشش بالا نبود
اگرم با خاکسار حال می کنی برو نمایش اون کی واسه شما
دعوت نامه فرستاده بیای نمایش بهزاد محمدی
خلایق هرچه لایق

کمیت مهم نیست...کیفیت مهمه...

نه خاکسار پسر خاله منه نه با بهزاد پدر کشتگی دارم ولی حقیقت رو باید گفت.

در مورد صدا که من ادعایی نکردم خاکسار صداش بهتر از بهزاد محمدیه...خاکسار توی نمایش قبلیش چون >>>خودش صدای خوبی نداره یکی از بازیگراش این کارو کرد...یه آهنگ از پینک فلوید خوند...یه آهنگ از قمیشی . بعد از اینکه تموم شد تا ۱۰ دقیقه مردم فقط بلند شده بودن و ضمن اینکه دست میزدن منتظر بودن آهنگهای دیگه ای هم اجرا بشه...یعنی از فضای تئاتر رفتن تو فضای کنسرت. آیا تو نمایش بهزاد تا حالا این اتفاق رخ داده؟!!!

در ضمن در مورد فروش : اخراجی هم تونسته رکورد تاریخ سینمای ایران رو بشکنه...خیلی ها هم رفتن این فیلم رو دیدن. آیا به نظر شما هر فیلمی که رکورد بزنه شاهکار سینما به حساب میاد؟

این حرفایی هم که من میزنم حرفای من تنها نیست ما یه گروه ۱۲ نفری بودیم که ازدواج در قهوه خانه رو دیدیم...اگه لازم میدونی به اونا هم بگم بیان تک تک نظراتشون رو بدن. راستی داشت یادم میرفت..من کار خاکسار رو تا حالا سه بار دیدم...هفته دیگه هم برای بار چهارم میخوام برم ببینم این یعنی که هنوز برای من جذابیت داره ولی در مورد بهزاد محمدی همون یه دفعه هم...

راستی شما چه نسبتی با آقای بهزاد محمدی دارین؟

ندا 1390/04/16 ساعت 13:46

خب هرکی یه سلیقه ایی داره اما کار بهزاد محمدی الان موفق تر از تمامی نمایش هاست که حتی چندین بار هم اجرا داشتن درخارج از کشور که هیچ کدوم از این تئاترهای کمدی این مورد را نداشتند
در نمایش بهزاد محمدی هم اقای محمدی چند بار با صدای زیبای خودش می خونه و با استقبال بسیار بالایی هم برخورد کردن حتی بیشتر مواقع مردم خواستار اجرا دوباره اون اهنگ از طرف بهزاد هستن
کمدی استار تئاتر کمدی ایران چالی چاپلین ایران بمب خنده و سلطان طنز کمدی ایران و ........ اینها القاب بهزاد محمدیه که
مردم با این القاب بهزاد محمدی را یاد میارن و تشویق می کنن
و تیکه های نمایش هاش همیشه ورد زبان خاص و عامه
اما هیچکس اسم خاکسارو با این القاب صدا نمی کنه
منم با اقای خاکسار دشمن نیستم و ایشون یه همکار هستن
اما کار و هنر بهزاد محمدی با چهره ی با نمکی که خودش داره
و بداهه هایی که چاشنی دیالوگا هاش می کنه بسیار قوی تره
بهزاد محمدی اگر دیالوگ خنده دار هم نگه با یه نگاه به تماشاچی
می تونه کاری کنه که تماشاچی ساعت ها بخنده فقط با یه نگاه
بهزاد محمدی نسبت به سایرین امتیازهایی را داره که این القابی
که نوشتم را همیشه با خودش داره نامش به عنوان رکورد دار
نمایش کمدی ایران در گینس ثبت شد که حتی همون
اخراجی هایی که نوشتین این امتیاز را نگرفت
حالا کسی اصرار نداره که شما حتما بیای نمایش بهزاد
شما و همون ۱۲ نفر اینقدر برین نمایش اقای خاکسار که بلکه
ایشونم یه امتیازی کسب کنه و سالنش خالی نمونه
اما شما و همون ۱۲ نفر و دوبرابر این تعداد هم نمی تونین منکر
امتیازات بهزاد محمدی نسبت به سایر نمایش ها بشین و به
پای بهزاد محمدی برسین مگر اینکه خودتون بگین و خودتونم
خودتونو تایید کنید .
نه سعید خاکسار نه هیچ کدوم از نمایش های در حال اجرای
کمدی در تهران به پای بهزاد محمدی و هنرمندیش نمی رسه
بی خودی خودتونو خسته نکنین
حتی یه نظر سنجی هم شده پارسال که اقای بهزاد محمدی بیشترین رای را اورد و ستاره کمدی انتخاب شد
سعید خاکسار فقط ۱۷۹٪ رای اورد
در سایت بهزاد محمدی این نظر سنجی را در قسمت مطالب
ویژه گذاشتن

شما نگفتید چه نسبتی با بهزاد محمدی دارید؟

من قصد جنگ و جدل و دعوا ندارم...ولی خیلی دوست دارم این بحث به نتیجه برسه برای همین دوست دارم عزیزان دیگه هم بیان نظراتشون رو بگن تا به یه جمع بندی کلی برسیم. برای همین یه پست جدید میزنم و به طور کامل راجع به این موضوع اونجا بحث میکنیم. شما که مشکلی ندارین؟

(جواب این کامنت شما هم باشه برای مطلب جدید که فردا میزنم او وبلاگ)

محمد رضا 1390/04/18 ساعت 16:03

ببخشید که من مداخله میکنم ولی به نظر من هر کسی یه نظری داره و باید به نظر همدیگه احترام بذاریم. من اهل تئاتر و این حرفا نیستم ولی این حرفو قبول دارم که بهزاد محمدی به نسبت بقیه معروف تره حالا نمیدونم این معروفیت رو از تلویزیون و سینما وام داره یا اول توی تئاتر بوده بعد رفته به تلویزیون و سینما اما حرف من اینه که این معروف بودن دلیل نمیشه که من و امثال من که بقیه رو نمیشناسیم بریم کارش رو ببینیم و ازش تعریف کنیم. کما اینکه خود من اسم بهزاد محمدی هیچ جذابیتی نداشته برام که وسوسه بشم و برم یکی از کارهاش رو ببینم. خلاصه حرف من هم اینه که هیچوقت و هیچ جا کمیت مهم نیست...کیفیت مهمه. دوباره هم تاکید میکنم که این فقط و فقط نظر شخصی بنده است و بس. لطفا کسی ناراحت نشه

مرسی محمد رضا جان...

این قاعده ای که گفتی در مورد همه چیز صدق میکنه که تو هر کاری کیفیت مهم تر از هر چیز دیگه ای هست. ولی خیلی دوست داشتم با کار هر دو نفر آشنا بودی و کامل تر میگفتی که کیفیت کدوم بالاتر بود. من خودم به جز نظز شخصیم یه استدلال هایی هم دارم که توی مطلب جدید میزنم. اگه دوست داشتی به عنوان یک بی طرف بیا و مارو همراهی کن.خوشحال میشیم

ندا 1390/04/18 ساعت 18:19

نه کسی ناراحت نمی شه اقای محترم و نظر شماهم محترمه
منم حتما نگفتم که کسی که بهزاد محمدی رو نمی شناسه حتما بره کاراشو ببینه یا ازش تعریف کنه من جواب غیر منطقی حرفهای دیگران را منطقی تر دادم
هرکی هم هر نمایشی دلش خواست می تونه بره اما اقای بهزاد محمدی هم کاراشون کمیت داره هم کیفیت
شما هم که اهل نمایش نیستید و اصلا بهزادو نمی شناسید به قول خودتون البته
نمی تونید نظر قطعی در مورد کار که ندید بدید یا شخصی که نمی شناسید بگید
و اینم فقط نظر شصی من نبود قانون هرکاری همینه
که در مورد مسئله شخصی یا کاری که تا حالا تجربه نکردیم نمی تونیم نظر واضحی بدیم
مثل این هست که یه جنسی را تلفنی از کسی می پرسید بعدش ندیده و نشناخته راجبش بگیم که چقدر خوشگله
چه خوش رنگه من اینو می خوام
معقولش اینه که اون جنس را از هر نظری ارزیابی کنید بعدش
تهیه ش کنید
اما شما نه بهزاد و می شناسید نه اهل تئاتری نه سینما
میای می گی کیفیت مهمه ؟
مرسی از شما

6252 1390/04/20 ساعت 20:29

ادامهء این بحث به موضوع "سعید خاکسار یا بهزاد محمدی؟" انتقال یافت. با تشکر

mahmood 1390/08/06 ساعت 12:07 http://mhd-lyric.blogfa.com

agha ta@tr ba man bekhono ki dide ahang haE ke taghlid kardan chi boood?

تا اونجایی که یادمه : محسن یگانه و پینک فلوید و قمیشی و ... یکی از آهنگهارو هم اگه اشتباه نکنم کار خود خاکسار بود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد